31/5/12

Δείξτε τον τρόπο στο παιδί σας να βουρτσίζει μόνο του τα δόντια του

Ξεκίνησα να πλένω τα δοντάκια της Ειρήνης από πάρα πολύ νωρίς. Το στόμα της μύριζε άσχημα, μάλλον λόγω των χειρουργείων, ναρκώσεις κ.λ.π. και έτσι της τα έπλενα από όταν ακόμη είχε δύο δοντάκια. Σήμερα αν και υπάρχουν πολλές φορές που βαριέται, της έχει γίνει συνήθεια, τα πλένει το πρωί και το βράδυ  άλλες φορές μόνη της και άλλες φορές την βοηθάω εγώ.

 

Αν και νωρίς τα δόντια του παιδιού σας αρχίζουν να εμφανίζονται σταδιακά. Μπορείτε λοιπόν να τα καθαρίσετε με μια υγρή πετσέτα ή ένα κομμάτι γάζας, μέχρι τη στιγμή που θα βγούν οι πίσω γομφίοι, περίπου στους 18 μήνες, όπου καλό θα ήταν να μεταβείτε σε μια μαλακή οδοντόβουρτσα για παιδιά με νάιλον. Σύμφωνα με τους ειδικούς χρησιμοποιείστε απλό νερό, βουρτσίζοντας ελαφρά τα δόντια τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό δύο φορές την ημέρα. Βουρτσίστε επιπλέον τη γλώσσα του, ώστε να απομακρυνθούν τα βακτήρια που προκαλούν κακή οσμή στην αναπνοή. Αντικαταστήστε την οδοντόβουρτσα μόλις οι τρίχες αρχίζουν να φαίνονται φθαρμένες.

Από τη στιγμή που το ίδιο θα θέλει και θα μπορεί, είναι μια καλή ιδέα να το αφήσετε να προσπαθήσει να βουρτσίσει τα δόντια του μόνο του, ακόμα κι αν κατά πάσα πιθανότητα δεν θα είναι σε θέση να το κάνει καλά. Καλό θα ήταν να βουρτσίζετε τα δόντια σας, την ώρα που το κάνει και το παιδί και στη συνέχεια να «ελέγξει» τα δόντια ο ένας του άλλου για να δείτε αν είναι καθαρά. Αν τα δόντια του λάμπουν όταν αντανακλούν στο φως, έχει κάνει καλή δουλειά. Αν όχι, πείτε του πως θα πρέπει να συνεχίσει να τα βουρτσίζει.

Εάν ωστόσο το παιδί σας γκρινιάζει κάθε φορά που πρέπει να βουρτσίσει τα δόντια του, θα μπορούσε να βοηθήσει το να του αγοράσετε μια οδοντόβουρτσα που να έχει πάνω έναν χαρακτήρα κινουμένων σχεδίων της αρεσκείας του. Μπορείτε επίσης να αφήσετε το παιδί σας να έχει πολλές οδοντόβουρτες με διαφορετικά χρώματα, ώστε να μπορεί να επιλέξει αυτή που θέλει, όταν έρχεται η ώρα να πλύνει τα δόντια του.

Επιμέλεια: Μαργαρίτα Μπρίγκου

Πηγή: http://www.zougla.gr 

30/5/12

Πού εμπιστεύεστε το παιδί σας;

Η γονική άδεια κάποια στιγμή φτάνει στο τέλος της. Η καλή σου μαμά ή πεθερά δεν μπορεί για κάποιο λόγο να σε βοηθάει πλέον και υπάρχει ανάγκη να βρεις μια καλή babysitter για το μωρό σου. Καλή babysitter σημαίνει μια γυναίκα που να γνωρίζει πώς να προσφέρει στο μωρό σου όσα χρειάζεται όσο εσύ λείπεις. Στα χέρια της αφήνεις ό,τι πολυτιμότερο έχεις και αυτό είναι μια σχέση εμπιστοσύνης. Πως όμως θα ξέρεις αν βρήκες την κατάλληλη; Και το σημαντικότερο, πως θα ξέρεις ότι η babysitter δεν είναι επικίνδυνη για το μωρό σου; Υπάρχουν κάποια σημάδια που αν τα δεις πρέπει να σκεφτείς σοβαρά 1ον να την τσεκάρεις και 2ον να την αντικαταστήσεις. Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και δεν επιδέχεται κανενός συμβιβασμού.

Το παιδί δεν την θέλει
Αν το παιδί σου σπαράζει στο κλάμα μόλις ακούει ότι έρχεται, ή αν αποχωρεί κάθε φορά που αναφέρετε ακόμα και το όνομά της, ίσως πρέπει να σκεφτείς το ενδεχόμενο να σεβαστείς την επιλογή του παιδιού σου. Μια δοκιμαστική περίοδος είναι πάντα απαραίτητη στην πρόσληψη μιας γυναίκας που θα φροντίζει το παιδί και αν το παιδί δεν αισθάνεται άνετα μαζί της, είναι μάλλον φρόνιμο να βρεις κάποια άλλη. Μην έχεις ψευδαισθήσεις, η γυναίκα αυτή δεν μπορεί να γίνει εσύ, αλλά πρέπει να δημιουργηθεί ισχυρός δεσμός ανάμεσα σε αυτήν και στο παιδί.

Το παιδί δεν είναι καθαρό

Αν κάθε φορά που γυρνάς βρίσκεις το παιδί ζεσταμένο, ιδρωμένο ή βρώμικο, αυτό μάλλον αποτελεί σημάδι ότι δεν πρόκειται για καλή babysitter. Απλές υποχρεώσεις όπως η καθαριότητα (πλένουμε τα χέρια μας και κάνουμε μπάνιο) δεν είναι πράγματα υπό διαπραγμάτευση. Αν δεν μπορεί να τα τηρεί, απλά δεν κάνει γι’ αυτή τη δουλειά.

Δεν είναι συνεπής
Μια έκτακτη καθυστέρηση είναι κατανοητό και ανθρώπινο αλλά αν αυτό γίνεται συστηματικά, με αποτέλεσμα να χάνεις σημαντικά ραντεβού ή να έχεις πρόβλημα με την δουλειά σου, τότε μιλάμε για μη επαγγελματία και εξαιρετικά αδιάφορο άνθρωπο. Αν αδιαφορεί μήπως χάσει τη δουλειά της, πως έχεις απαίτηση να μην αδιαφορεί για το παιδί σου;

Πολλά ατυχήματα
Η ασφάλεια του παιδιού σου είναι το πιο σημαντικό απ’ όλα. Όσο ζωηρό κι αν είναι, το ότι έχει γίνει τακτικός θαμώνας των εξωτερικών ιατρείων του «Παίδων», σημαίνει ότι η γυναίκα που το φροντίζει δεν το προσέχει αρκετά. Όλα τα παιδιά έχουν ατυχήματα, αυτό είναι φυσιολογικό, όμως αν αυτό συμβαίνει συχνά μάλλον μιλάμε για γυναίκα που παραμελεί το παιδί σου.

Δεν ακούει τις εντολές σου

Αν παραβαίνει μονίμως τους κανόνες που έχει επιβάλει, όπως για παράδειγμα το πρόγραμμα δραστηριοτήτων εκτός σπιτιού ή την επιθυμία σου να μην τρώει το παιδί σου διαρκώς γλυκά,  αυτό σημαίνει ότι εκπέμπετε σε διαφορετικά μήκη κύματος. Η ανατροφή του παιδιού απαιτεί συνεργασία και οι κανόνες είναι κανόνες που θέτεις εσύ και δεν είναι υπό διαπραγμάτευση.
Η τέλεια babysitter
Τώρα που ξέρεις τι ΔΕΝ πρέπει να αποδεχτείς, ας δούμε και πως ορίζεται η τέλεια babysitter. Η τέλεια γυναίκα που θα φροντίζει το παιδί σου - όσο θα λείπεις, θα έχει την ικανότητα να το κάνει να χαμογελά και αυτό θα γίνεται με πεντακάθαρα ρούχα και χέρια. Θα το πηγαίνει με άνεση και ασφάλεια στην παιδική χαρά και θα του φτιάχνει θρεπτικά και νόστιμα φαγητά, ενώ παράλληλα εσύ θα είσαι ήσυχη, πως έχεις αφήσει στο πόδι σου έναν άνθρωπο που λειτουργεί υπεύθυνα, αγαπά το παιδί σου και σέβεται εσένα, τις υποχρεώσεις και τις αρχές σου.


Πηγή: http://fe-mail.gr

28/5/12

Φράουλες οι αγαπημένες!

http://www.groedibles.com/2012/02/spotlight-edible-of-the-day-strawberries/

Ο άντρας μου και η Ειρήνη τρελαίνονται για φράουλες! Παρόλο που αγοράζω 2-3 κιλά κάθε εβδομάδα σε δύο – τρεις μέρες το πολύ τις έχουν εξαφανίσει. Η Ειρήνη δε τις τρώει πρωί – μεσημέρι – βράδυ.
Αυτή την φορά όμως είπα να πάρω παραπάνω για να φτιάξω γλυκό του κουταλιού έτσι ώστε να μπορεί να το συνοδεύει και με το γιαούρτι της. (Αχ με αυτά τα γλυκά, ένα βαζάκι μεγάλο το έφαγα μόνη μου τελικά αλλά τέλος πάντων).

http://vineyardgardencenter.wordpress.com/vineyard-garden-center/berries/strawberries/

Η συνταγή είναι της Αργυρώ Μπαρμπαρίγου με την μόνη διαφορά ότι δεν έβαλα κονιάκ. Επίσης επειδή έχει πολύ σιρόπι φύλαξα λίγο σε μπουκαλάκι για να μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε  και άλλου π.χ. σε παγωτό.

 
Υλικά
  • 1 κιλό μεγάλες φράουλες, ώριμες και γερές
  • 1 κιλό ζάχαρη
  • 1/2 φλ. τσαγιού κονιάκ
  • 2 κ.σ. χυμός λεμονιού

1. Πλένουμε τις φράουλες και αφαιρούμε τα κοτσάνια τους. Τις βάζουμε σε μια μεγάλη κατσαρόλα με χοντρή βάση μαζί με τη ζάχαρη, σε στρώσεις (μία φράουλες - μία ζάχαρη). Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία, περιχύνουμε με το κονιάκ.

2. Σκεπάζουμε την κατσαρόλα με καπάκι ή μεμβράνη και τις αφήνουμε μία νύχτα στο ψυγείο, να κατεβάσουν τα υγρά τους.

3. Το πρωί βάζουμε την κατσαρόλα στη φωτιά. Μόλις πάρει βράση, αφήνουμε να βράσει για 2 λεπτά και ξαφρίζουμε αν είναι αναγκαίο. Αποσύρουμε από τη φωτιά και αφήνουμε το γλυκό να κρυώσει τελείως.

4. Αφού κρυώσει, σουρώνουμε τις φράουλες και βράζουμε το σιρόπι στην κατσαρόλα μέχρι να δέσει. Όταν γίνει αυτό, ξαναρίχνουμε μέσα τις φράουλες μαζί με το χυμό λεμονιού και αφήνουμε όλο το γλυκό να βράσει για 4-5 λεπτά ακόμη και είναι έτοιμο. Εγώ προτιμώ να το διατηρώ στο ψυγείο. Αφενός γιατί τρώγεται πιο ωραία παγωμένο και αφετέρου διότι η φράουλα είναι ευαίσθητο φρούτο και στην ψύξη συντηρείται καλύτερα. Είναι προτιμότερο, λοιπόν, αυτό το γλυκό να το φτιάχνετε σε μικρές ποσότητες κι αυτό για να ελέγχετε καλύτερα το βρασμό του.

Χρόνος Προετοιμασίας 10 λεπτά
Χρόνος Μαγειρέματος 15 λεπτά






25/5/12

Μιλώντας στα παιδιά για την απώλεια και το πένθος

Είναι πολύ δύσκολο να εξηγήσεις σε ένα παιδί τον θάνατο ενός συγγενή και ειδικά όταν είναι κοντινός. Προχτές το πρωί  πέθανε μία πολυαγαπημένη θεία, ουσιαστικά μαζί της μεγαλώσαμε και ήμουν σπίτι με την Ειρήνη όταν με ειδοποίησαν. Με είδε να κλαίω και με ρώτησε γιατί, της εξήγησα ποια πέθανε και ότι πήγε στον ουρανό μαζί με την Χριστούλη και από εκεί τώρα θα μας προσέχει όλους.
Όσο πέρναγαν οι ώρες αλλά και οι μέρες οι απορίες της είναι πολλές και γίνονται ακόμη περισσότερες ανάλογα με την απάντηση που δίνουμε. Κοιτάζει τον ουρανό περιμένοντας να την δει, να της μιλήσει και να της πει να μην φοβάται ο Χριστούλης θα την προσέχει και όσο δεν την βλέπει αναρωτιέται ακόμη περισσότερο... 
Οι αντιδράσεις της είναι τρυφερές (ειδικά στην μαμά μου), μας ρωτάει αν είμαστε στεναχωρημένοι, μας αγκαλιάζει, μας φιλάει....


Πολλοί από εμάς διστάζουμε να μιλήσουμε για το θάνατο, ειδικά με τα παιδιά και τους εφήβους. Παρ’ όλα αυτά ο θάνατος είναι καθολικό και αναπόφευκτο γεγονός της ζωής. Πρέπει να το αντιμετωπίσουμε τόσο οι ενήλικες όσο και τα παιδιά και αν θέλουμε να τα βοηθήσουμε να επεξεργαστούν το γεγονός, οφείλουμε να τους επιτρέψουμε να μιλήσουν σχετικά.
Συζητώντας με τα παιδιά για το θάνατο, μπορεί να ανακαλύψουμε τι γνωρίζουν, αν υπάρχουν παρανοήσεις και εσφαλμένες αντιλήψεις ή να αναγνωρίσουμε αναδυόμενους φόβους και ανησυχίες.
Αντιδράσεις των παιδιών στην απώλεια αγαπημένου προσώπου
  • Βρεφική και πρώτη νηπιακή ηλικία (μέχρι 3 ετών): στην ηλικία αυτή το παιδί δεν αντιλαμβάνεται την έννοια του θανάτου, είναι όμως ικανό να διαπιστώσει την απουσία και τη θλίψη των ενηλίκων, η οποία αντικατοπτρίζεται στη συμπεριφορά τους απέναντί του.  Καθώς δεν υπάρχει ανεπτυγμένος προφορικός λόγος για να μπορέσει λεκτικά να εκφράσει τι μπορεί να αισθάνεται, το βρέφος μπορεί να αντιδράσει με διαταραχές ύπνου, αλλαγές στο προσωπικό πρόγραμμα διατροφής, αδικαιολόγητο κλάμα και επίμονες συμπεριφορές ευερεθιστότητας.
  • Προσχολική ηλικία (3 έως 6 ετών): τα παιδιά νηπιακής ηλικίας τείνουν να πιστεύουν πως ο θάνατος είναι γεγονός αναστρέψιμο και όχι οριστικό. Αντιλαμβάνονται την απουσία όπως “όταν ο μπαμπάς πάει για ύπνο ή η μαμά λείπει στη δουλειά”. Υπάρχει η αίσθηση πως το πρόσωπο που λείπει θα  επιστρέψει. Στην ηλικία αυτή εμφανίζεται η “μαγική σκέψη” καθώς τα παιδιά πιστεύουν πως με τις λέξεις, ενέργειες και σκέψεις τους μπορούν να προκαλέσουν το θάνατο. Υπάρχει περίπτωση να παλινδρομήσουν σε συμπεριφορές όπως εμφάνιση βραδινής ενούρησης, να πιπιλίζουν το δάχτυλο κ.α. Ακόμη μπορεί να εμφανίζονται πιο επιθετικά στο παιχνίδι καθώς είναι χώρος ασφαλής για τα ίδια για να μπορέσουν να εκφράσουν αυτά που νοιώθουν.
  • Σχολική ηλικία (έως 10-12  ετών): τα παιδιά αρχίζουν να συλλαμβάνουν τη μονιμότητα της απουσίας που συνεπάγεται ο θάνατος. Κυρίαρχα συναισθήματα που αναδύονται στην ηλικία αυτή είναι ο φόβος του θανάτου και η ενοχή. Θεωρούν πως ο θάνατος είναι “μολυσματικός” και πως θα προσβάλει και άλλο μέλος της οικογένειας ή και τα ίδια. Ακόμη, πάνω στο παιχνίδι ή σε κάποια σύγκρουση με τους γονείς (παππούδες ή άλλο αγαπημένο πρόσωπο, το πρόσωπο που έχει πεθάνει) το παιδί μπορεί να ευχήθηκε να “μην υπήρχε ή να πέθαινε αυτό το πρόσωπο” οπότε νοιώθει πως έχει προκαλέσει το ίδιο τον θάνατο και για αυτό το λόγο βιώνει ενοχές καθώς νοιώθει υπεύθυνο.  Είναι συνήθης η εμφάνιση φοβιών, δυσκολιών στη μάθηση, διαταραχών της διάθεσης όπως και έντονα επιθετική συμπεριφορά.
  • Εφηβική ηλικία: οι έφηβοι έχουν πλήρη επίγνωση του θανάτου και των συνεπειών του. Η αντίληψή τους σχετικά με το θάνατο πλησιάζει πολύ αυτή των ενηλίκων. Η εμφάνιση ψυχολογικών μηχανισμών άμυνας είναι συχνή σε αυτές τις ηλικίες. Ο έφηβος μπορεί να αντιδράσει με κυνικό τρόπο απέναντί στο θάνατο αγαπημένου προσώπου ή υπό τον φόβο και την άρνηση να μην δείξει τα πραγματικά του συναισθήματα , να θεωρηθεί αναίσθητος/η από τους υπόλοιπους πενθούντες. Συνήθεις αντιδράσεις κατά την εφηβική ηλικία είναι οι αγχώδεις εκδηλώσεις, παρατεταμένος και φαινομενικά αδικαιολόγητος θυμός, σχολική αποτυχία, απαισιοδοξία για το μέλλον, διατροφικές διαταραχές, απομόνωση, προκλητική- παραπτωματική συμπεριφορά, έντονη θλίψη.
Τι είδους προσέγγιση είναι καλό να ακολουθούν οι ενήλικες
  • Ενθαρρύνετε τα παιδιά να μιλήσουν για την απώλεια, φροντίζοντας να ακούτε με προσοχή και αυθεντικότητα και σεβόμενοι τις γνώμες τους, απαντώντας ειλικρινά στις ερωτήσεις τους.
  • Κάθε παιδί είναι ξεχωριστό. Η ενημέρωση του παιδιού πρέπει να είναι σύμφωνη με το επίπεδο κατανόησής του, την ηλικία του, τις εμπειρίες του και τις ανάγκες του για πληροφόρηση τη δεδομένη στιγμή.
  • Δεν είναι εύκολο να ακούμε τις απορίες των παιδιών σχετικά με την απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου, γεγονός που μπορεί να μας φέρει σε δύσκολη θέση, να μας ενοχλήσει ή ακόμη και θυμώσει, ειδικά όταν το παιδί θα ζητάει επανηλειμμένα πληροφόριες για το γεγονός. Ενας γονιός που δεν του είναι εύκολο να επεξεργαστεί έννοιες σχετικά με την αρρώστια και τον θάνατο θα μεταδόσει αυτόν τον φόβο που βιώνει και στο παιδί. Είναι καλό οι σημαντικοί ενήλικες του παιδιού να φροντίσουν εξίσου καλά τον εαυτό τους και να επεξεργαστούν τις πεποιθήσεις τους γύρω από αυτό το ζήτημα.
  • Παιδιά μικρά σε ηλικία είναι σε θέση να επεξεργαστούν συγκεκριμένες πληροφορίες. Φροντίστε οι απαντήσεις σας να είναι σύντομες, απλές και να τις επαναλάβετε αν κρίνεται σκόπιμο.
  • Πολύ συχνά τα παιδιά αισθάνονται ένοχα και θυμωμένα με την απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου. Οι γονείς οφείλουν να τα διαβεβαιώσουν πως δεν ευθύνονται τα ίδια για ότι έχει συμβεί και πως θα συνεχίσουν να τα αγαπούν και να τα φροντίζουν.
  • Ένα παιδί μπορεί να έχει την ανάγκη να πενθήσει για την απώλεια που έχει βιώσει, για μεγάλο χρονικό διάστημα, συνήθως όχι δικαιολογημένα κατά τους ενήλικες. Στην περίπτωση αυτή, το παιδί χρειάζεται υποστήριξη και κατανόηση για το βίωμά του και “αδειοδότηση” για να μπορέσει να εκφραστεί ελεύθερα και ανοιχτά.
  • Σχετικά με το αν ένα παιδί επιτρέπεται να δει τον θανόντα ή να παρακολουθήσει την τελετή της κηδείας εξαρτάται απόλυτα από την ηλικία του παιδιού και την ικανότητά του να κατανοήσει την κατάσταση, την ψυχοσυναισθηματική του ιδιοσυγκρασία, τη σχέση του με τον θανόντα και πολύ περισσότερο αν το ίδιο το παιδί θέλει να εμπλακεί στη διαδικασία. Το παιδί δεν θα πρέπει να εξαναγκάζεται ή να καθίσταται ένοχο αν για οποιοδήποτε λόγο δεν θέλει να συμμετάσχει. Από την άλλη πλευρά, ένα παιδί που θα ζητήσει να παρακολουθήσει την τελετή της κηδείας πρέπει να είναι απόλυτα προετοιμασμένο για το τι πρόκειται να ακούσει ή να δει.
Οταν οι ενήλικες σιωπούν και απομονώνουν ένα παιδί από τα γεγονότα το ωθούν σε αυτό που ονομάζεται “συναισθηματική εξορία”. Ουσιαστικά το αποκλείουν από μια υπόθεση που το αφορά άμεσα και θα σημαδέψει τη ζωή του. Αξίζει να δόσουμε στα παιδιά και τους εφήβους το μήνυμα ότι μπορούν να αντιμετωπίσουν και να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες της ζωής και πως αξίζει να ενημερώνονται και να συμμετέχουν σε όσα συμβαίνουν.
Πηγές:
www.hospicenet.orgΙ. Τσίκουλας & Ε. Παύλου, Η προετοιμασία και στήριξη του παιδιού στο θρήνο και στο πένθος, Παιδιατρική Βορείου Ελλάδος, 15: 256- 261, 2003


18/5/12

Παιδικοί νυχτερινοί τρόμοι: Πώς πρέπει οι γονείς να το αντιμετωπίζουν




http://www.zougla.gr/oikogenia/article/pediki-nikterini-tromi-pos-prepi-i-gonis-na-to-antimetopizoun

Οι γονείς χρειάζεται να παραμένουν ήρεμοι και ψύχραιμοι και να μην αγγίζουν το παιδί ή να μην προσπαθούν να το αγκαλιάσουν για να το παρηγορήσουν εκτός εάν το παιδί κινδυνεύει να χτυπήσει. Στην πραγματικότητα, προσπάθειες των γονιών να βοηθήσουν ή να ησυχάσουν το παιδί συχνά κάνουν το επεισόδιο χειρότερο και μακρύτερο.

Σύμφωνα με τους ειδικούς εάν το παιδί σας εμφανίζει νυχτερινούς τρόμους, είναι σημαντικό να φροντίσετε για την ασφάλειά του στο σπίτι και στον ύπνο, πχ να μην σκοντάψει και χτυπήσει όταν σηκώνεται από το κρεβάτι.

Η ρουτίνα ύπνου μπορεί να βοηθήσει, όπως και συγκεκριμένη ώρα ύπνου. Αντίθετα υπερκόπωση του παιδιού κατά τις τελευταίες ώρες της ημέρας ίσως προκαλέσει συχνότερους νυχτερινούς τρόμους. Οι γονείς δεν πρέπει να δείχνουν το άγχος τους για το θέμα προς το παιδί το επόμενο πρωί, ούτε να συζητούν για το επεισόδιο μπροστά στο παιδί, εκτός εάν θέλει ή ρωτάει εκείνο από μόνο του. Η αντίδραση των γονιών μπορεί να στενοχωρήσει το παιδί και να έχει άγχος όταν πέφτει για ύπνο.

Θα πρέπει να τονιστεί στους γονείς ότι οι νυχτερινοί τρόμοι δεν προκαλούν καμία αναπτυξιακή ή άλλη βλάβη στο παιδί και κάποια στιγμή το παιδί θα τους ξεπεράσει από μόνο του. Είναι συχνοί στα παιδιά και αποτελούν κομμάτι της υγιούς ψυχοκινητικής τους ανάπτυξης.

Θα πρέπει να δείτε έναν ειδικό εάν η συχνότητα των νυχτερινών τρόμων σας προβληματίζει, εάν είναι τόσο έντονοι που υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού του παιδιού, εάν διαταράσσεται συστηματικά ο ύπνος όλης της οικογένειας ή εάν φαίνεται να επηρεάζεται με υπνηλία το παιδί κατά την διάρκεια της ημέρας.

Επιμέλεια: Μαργαρίτα Μπρίγκου

Τεστ προβλέπει τον καρκίνο του μαστού!

Συντάκτης: Λιάνα Γεωργουλοπούλου, 03/05/2012
Ένα αιματολογικό τεστ είναι αρκετό για να φέρει στην επιφάνεια το κατά πόσο μια γυναίκα πρόκειται να κινδυνέψει από τον καρκίνο του μαστού στο μέλλον. Σύμφωνα με Βρετανούς μελετητές, το «κλειδί» της διάγνωσης βρίσκεται στη μεταβολή ενός  γονιδίου των λευκών αιμοσφαιρίων, που μπορεί να προβλέψει τα ποσοστά εμφάνισης της νόσου πριν την εκδήλωσή του… Το τεστ αίματος αναμένεται να χρησιμοποιηθεί σε πέντε έως δέκα χρόνια, ώστε να δώσει ελπίδα και ασφάλεια στις γυναίκες του σήμερα.
Το Imperial College του Λονδίνου αναφέρει ότι η εξέταση θα έχει τη δυνατότητα να ξεχωρίζει τις γυναίκες με υψηλό κίνδυνο εκδήλωσης της ασθένειας, ώστε να τους προσφέρει ειδικές θεραπείες για την προληπτική αντιμετώπισή του. Ειδικότερα, οι ερευνητές παρατήρησαν ότι οι γυναίκες με καρκίνο του μαστού είχαν οδηγηθεί αρκετά χρόνια πριν σε μια αλλαγή του γονιδίου ΑΤΜ των λευκών αιμοσφαιρίων. Με αυτή την ιδέα στο μυαλό, οι ειδικοί κατευθύνθηκαν προς μια χημική δράση, τη μεθυλίωση, που είναι ικανή να ενεργοποιήσει ή να καταστρέψει τα γονίδια. Έτσι, οι γυναίκες με υψηλά ποσοστά μεθυλίωσης στο γονίδιο ΑΤΜ ήταν διπλάσια επιρρεπείς στο κίνδυνο του καρκίνου του μαστού από τις υπόλοιπες.
Με άλλα λόγια, η μεθυλίωση αποτελεί τη δραστηριότητα του οργανισμού που αλλάζει το DNA μας σύμφωνα με τις εξωτερικές επιρροές, όπως είναι το κάπνισμα, η ακτινοβολία, η ρύπανση, το αλκοόλ αλλά και οι ορμόνες! Με εντυπωσιακά αποτελέσματα στις γυναίκες κάτω των 60 χρονών, τα αποτελέσματα της έρευνας ήρθαν μετά από αναλύσεις αίματος 1.380 γυναικών διάφορων ηλικιών. Οι 680 γυναίκες χρειάστηκε να αντιμετωπίσουν τον καρκίνο του μαστού στη διάρκεια της ζωής τους. Βέβαια, ο μεγαλύτερος αριθμός των τεστ πραγματοποιήθηκε τρία χρόνια πριν από την εμφάνιση του καρκίνου, με το χρονικό περιθώριο στα περισσότερα περιστατικά να φτάνει μέχρι και τα 11 χρόνια.


Κηφισοπαιχνιδίσματα 2012


Ο ενιαίος Δήμος Κηφισιάς-Ερυθραίας-Εκάλης, για δέκατη συνεχή χρονιά, διοργανώνει τα "Κηφισοπαιχνιδίσματα 2012", την Κυριακή 20 Μαΐου, 10.30 έως 14.30, στο Άλσος Κηφισιάς "Δημήτρης Ζωμόπουλος". Είσοδος ελεύθερη.
Πρόκειται για μία πολυδιάστατη εκπαιδευτική διοργάνωση που μεταμορφώνει το καταπράσινο Άλσος της Κηφισιάς "Δ. Ζωμόπουλος" σε μια μαγική μικρόπολη.

Όλες οι δραστηριότητες, που απευθύνονται σε παιδιά Δημοτικού και προσχολικής ηλικίας, θα λειτουργήσουν ταυτόχρονα στον χώρο, δίνοντας στα παιδιά την ελευθερία να επιλέξουν και να συνδυάσουν ανάλογα με το κέφι τους το κάθε παιχνίδι.

Τα Κηφισοπαιχνιδίσματα ετοιμάζουν ακόμα πολλές εκπλήξεις για τους μικρούς τους φίλους, καθώς χορηγοί θα μοιράσουν προϊόντα των εταιριών τους.

Να είστε εκεί από τις 10.30 που αρχίζει η εκδήλωση, γιατί είναι σίγουρο ότι δεν θα προλάβετε να πάρετε μέρος σε όλες τις δραστηριότητες, έως τις 14.30 το μεσημέρι που τελειώνει.

17/5/12

17 Μαΐου – Διεθνής Ημέρα Γραμμών Βοήθειας για Παιδιά και Εφήβους


Δελτίο Τύπου


Οι γραμμές βοήθειας για παιδιά αποτελούν συχνά την πρώτη επαφή του νεαρού ατόμου με τις υπηρεσίες προστασίας, και δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά να επικοινωνήσουν όταν εκείνα το χρειάζονται. Άμεσα και σε πραγματικό χρόνο, τα παιδιά μπορούν να μιλήσουν με κάποιον σε ασφαλές και εμπιστευτικό περιβάλλον. Δωρεάν τηλεφωνικές γραμμές, chat rooms στο διαδίκτυο, μηνύματα από κινητά και emails σε απομακρυσμένες περιοχές παρέχουν στα παιδιά προσβάσιμα και εμπιστευτικά μέσα ώστε να αναζητήσουν βοήθεια. Σε χώρες όπου το σύστημα προστασίας παιδιών είναι ελλιπές, οι γραμμές βοήθειας επεκτείνουν το έργο τους και πραγματοποιούν άμεσες παρεμβάσεις. Για παράδειγμα προσφέρουν καταφύγιο, φροντίδα, στέγαση, φάρμακα, και υπηρεσίες αποκατάστασης και ένταξης σε παιδιά και εφήβους που αναζητούν και χρειάζονται βοήθεια.


«Είναι επιτακτική ανάγκη για ασφαλή, εμπιστευτικά και προσβάσιμα κανάλια για τα παιδιά ώστε να αναζητήσουν βοήθεια και συμβουλευτική» (Martha Santos Pais - Ειδικοί Εκπρόσωποι των Ηνωμένων Εθνών για την Βία των Παιδιών)

Το CHI (Child Helpline International) είναι ένα παγκόσμιο δίκτυο γραμμών βοήθειας το οποίο αποτελείται από 155 μέλη σε 133 χώρες παγκοσμίως και εργάζεται για την προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών.

Η παγκόσμια ημέρα γραμμών βοήθειας είναι μια ετήσια γιορτή που οργανώνεται από την Ένωση Διεθνών Τηλεπικοινωνιών. Το 2007 γιορτάστηκε για πρώτη φορά και από τότε όλο και περισσότερες τηλεφωνικές γραμμές συμμετέχουν κάθε χρόνο σ’ αυτήν την γιορτή. Η Παγκόσμια Ημέρα Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας για παιδιά είναι μια πολύ σημαντική ευκαιρία παγκοσμίως για τις γραμμές αυτές να παρουσιάζουν τις βασικές αρχές λειτουργίας τους, να ευαισθητοποιήσουν τα παιδιά και το υπόλοιπο κοινό για θέματα που τους αφορούν, να ενδυναμώσουν την συνεργασία τους με τον τομέα των τηλεπικοινωνιών, με τους φορείς προστασίας των παιδιών, και άλλους συνεργάτες.

Φέτος γιορτάζεται για έκτη χρονιά με θέμα την προστασία των κοριτσιών από την βία και την κακοποίηση μέσω των τεχνολογιών – ο ρόλος των γραμμών βοήθειας.
Σαν ομάδα τα κορίτσια και οι γυναίκες γενικότερα, είναι πιο ευάλωτες στο να υποστούν πολλές μορφές κακοποίησης όπως σεξουαλική κακοποίηση, εμπορευματοποίηση, trafficking. Περίπου ? όλων των κλήσεων με θέμα την σεξουαλική κακοποίηση και αντίστοιχα 2/3 των κλήσεων με θέμα την σωματική κακοποίηση εμπλέκουν κορίτσια. 6 στις 10 κλήσεις που αναφέρουν σωματική κακοποίηση, παρενόχληση και εκφοβισμό αφορούν κοπέλες.

Το 2010 οι γραμμές βοήθειας για παιδιά σε όλο τον κόσμο δέχτηκαν 28 εκατομμύρια κλήσεις, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι επαφές από το διαδίκτυο. Περισσότερες από 55% αυτών των επαφών προήλθαν από κορίτσια. Μία στις πέντε επαφές των καλούντων με τη γραμμή αφορούσε τη βία και την κακοποίηση.
Το 2011 ο εκφοβισμός αποτέλεσε την πιο συχνή μορφή κακοποίησης κοριτσιών στην Ευρώπη, την Αμερική και την Καραϊβική. Αντίστοιχα στην Αφρική, η πιο συχνή μορφή κακοποίησης ήταν η σεξουαλική, ενώ στην Μέση Ανατολή, και τον Ειρηνικό Ωκεανό η σωματική κακοποίηση.
Σε συμφωνία με τα διεθνή στατιστικά βρίσκονται και τα στατιστικά δεδομένα της Τηλεφωνικής Συμβουλευτικής Υπηρεσίας της ΕΨΥΠΕ –μέλος του CHI. Η υπηρεσία έχει απαντήσει συνολικά πάνω από 32,000 κλήσεις που αφορούν παιδιά και εφήβους και στις δυο γραμμές. Τα κυριότερα θέματα που έρχονται από τους καλούντες αφορούν κυρίως τις σχέσεις των παιδιών και εφήβων με τους γονείς, συνομηλίκους και άλλους, ενώ επιπρόσθετα σημαντικά θέματα είναι τα θέματα ψυχικής υγείας και σεξουαλικότητας.
Σε ότι αφορά τις κλήσεις που έχουν να κάνουν με βία, εκφοβισμό και κακοποίηση, έχει παρατηρηθεί μεγάλη αύξηση. Πιο συγκεκριμένα, οι κλήσεις αυτές με βάση τα στατιστικά στοιχεία της υπηρεσίας έχουν αυξηθεί σημαντικά από το 4% που ήταν το 2010 στο 11% το 2011. Επιπλέον οι κλήσεις από κορίτσια που έχουν πέσει θύματα κακοποίησης οποιασδήποτε μορφής έχουν επίσης αυξηθεί από το 1% που ήταν το έτος 2010 στο 5% το έτος 2011, με κυρίαρχη μορφή κακοποίησης τη σωματική.

Φέτος, η Τηλεφωνική Συμβουλευτική Υπηρεσία γιόρτασε την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας μαζί με τους εφήβους στο «4ο Γυμνάσιο Π. Φαλήρου». Ήταν ιδιαίτερη χαρά για εμάς που μπορέσαμε να βρεθούμε κοντά στους εφήβους για να τους ενημερώσουμε και να συνομιλήσουμε για όσα τους απασχολούν. Στα πλαίσια αυτής της ενημέρωσης οι έφηβοι είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν μέσα από ομάδες, να ανταλλάξουν απόψεις αλλά και να δημιουργήσουν υπέροχα έργα με graffiti και χρώματα για το τι σημαίνουν για εκείνους οι γραμμές βοήθειας και το πώς βλέπουν τον ρόλο τους. Τα μηνύματά τους μας έκαναν να συνειδητοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την ανάγκη τους να υπάρχει κάποιος διαθέσιμος για να μιλούν και εμείς τους απαντάμε: «Είμαστε εδώ για να σας ακούσουμε!»

http://www.tilefonikigrammi.gr/spot.asp
Θέμα: Ο ρόλος των γραμμών βοήθειας και των τεχνολογιών στην προστασία των κοριτσιών από την βία και την κακοποίηση.

Η Τηλεφωνική Συμβουλευτική Υπηρεσία της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.) λειτουργεί υπό την επιστημονική ευθύνη του κυρίου Ιωάννη Τσιάντη, Αν. Καθηγητή Παιδοψυχιατρικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και με την επιχορήγηση και εποπτεία του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Η υπηρεσία έχει πανελλαδική εμβέλεια και περιλαμβάνει τις παρακάτω συμβουλευτικές γραμμές:

«Γραμμή-Σύνδεσμος 801 801 1177» για την ψυχοκοινωνική υγεία παιδιών και εφήβων. Απευθύνεται σε γονείς, εκπαιδευτικούς για θέματα παιδιών και εφήβων. Λειτουργεί από Δευτέρα έως και Παρασκευή από τις 9:30 το πρωί ως τις 20:30 το βράδυ. Οι κλήσεις είναι ανώνυμες και εμπιστευτικές και μπορούν να γίνουν από σταθερό τηλέφωνο με κόστος μια αστική μονάδα.

Η ευρωπαϊκή «Γραμμή στήριξης παιδιών και εφήβων 116 111» απευθύνεται αποκλειστικά σε παιδιά και εφήβους έως 18 ετών Μπορούν να τηλεφωνήσουν δωρεάν από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο. Λειτουργεί Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 14.00 το μεσημέρι έως τις 20.30 το βράδυ και Σάββατο από τις 9.30 το πρωί ως τις 14.00 το μεσημέρι.. Οι κλήσεις είναι ανώνυμες και εμπιστευτικές.
Για περισσότερες πληροφορίες για την Παγκόσμια Ημέρα Γραμμών Βοήθειας Παιδιών: www.tilefonikigrammi.gr , email: grammi1177@epsype.gr, Τηλ: 210 6431488 CHI: www.childhelplineinternational.org/en/May17

Για κρατήσεις εισιτηρίων και πληροφορίες: Θέατρο του Νέου Κόσμου Αντισθένους 7 & Θαρύπου, 11743 Aθήνα, Τηλ: +302109212900 , http://www.theatroneoukosmou.gr/

Σχετικά με το μίνι φεστιβάλ εφηβικού θεάτρου δείτε το συνημμένο δελτίο τύπου.

**Η Τηλεφωνική Συμβουλευτική Υπυρεσία της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. είναι από το 2006 μέλος του CHI, του διεθνούς δικτύου των τηλεφωνικών γραμμών βοήθειας για παιδιά και νέους, που στόχο έχει την προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών. Το δίκτυο έχει 147 οργανισμούς μέλη σε 133 χώρες σε όλο τον κόσμο που συνεργάζονται μεταξύ τους προς όφελος των παιδιών και των εφήβων. *** ICTS Information Communication Technologies

16/5/12

DPAM Παπούτσια - Καλοκαίρι 2012

Επισκεφθείτε το site DPAM για να δείτε όλη την συλλογή.












14/5/12

Η περίοδος του <γιατί μαμά> συνεχίζεται αλλά με ποιο σοβαρές ερωτήσεις!

Πάντα αγχωνόμουν και αγχώνομαι στην ιδέα για το τι απαντήσεις θα πρέπει να δώσω στην Ειρήνη όταν ξεκινήσει να μου κάνει σοβαρές ερωτήσεις και κυρίως σεξουαλικού περιεχομένου.  
Δεν ξέρω αν είναι μία καινούργια φάση της ηλικίας ή φταίει η τηλεόραση και όλα αυτά που δείχνει ότι ώρα να ‘ναι αλλά οι απορίες της έχουν σοβαρέψει αρκετά.
Τον τελευταίο καιρό λοιπόν οι ερωτήσεις που μου κάνει είναι: γιατί οι γυναίκες βγάζουν αίμα και φοράνε σερβιέτα, πως γίνονται τα παιδιά (δεν θέλει να ακούσει την ιστορία με τον πελαργό), γιατί οι μεγάλοι φιλιούνται στο στόμα και γιατί με ανοιχτό το στόμα, πότε παντρευόμαστε και διάφορες άλλες παρόμοιες. Καταλαβαίνει την διαφορά μεταξύ αγοριού και κοριτσιού και αναρωτιέται για τα γεννητικά όργανα του κάθε φύλου ενώ παράλληλα αρχίζει και ντρέπεται κυρίως όταν πηγαίνει τουαλέτα και θέλει να κλείνουμε την πόρτα και ας είμαστε και μόνες μας στο σπίτι.
Αρκετές φορές νοιώθω αμήχανα κυρίως σε θέματα σεξουαλικού περιεχομένου αλλά παίρνω μια βαθιά ανάσα και της απαντάω με τον πιο απλό τρόπο που μπορώ χωρίς όμως λεπτομέρειες (δεν θα το άντεχα). Θέλω ορισμένα θέματα να της τα παρουσιάσω όσο πιο όμορφα γίνεται αλλά παράλληλα να καταλάβει ότι είναι πολύ σοβαρά.
http://www.parentdish.co.uk/kids/please-stop-the-baby-talk/


Η σεξουαλικότητα των παιδιών και των εφήβων
Σεξουαλική συμπεριφορά: Νηπιακή και παιδική ηλικία
Το βρέφος νιώθει ευχάριστα συναισθήματα όταν η μητέρα αγγίζει τα γεννητικά του όργανα για να τα πλύνει και να τα σκουπίσει. Στα αγόρια παρατηρούνται συχνά στύσεις του πέους, οι οποίες μπορεί να είναι είτε αποτέλεσμα της ευχαρίστησης είτε αντανακλαστικές. Αυτές οφείλονται σε ερεθισμούς που προκαλούνται όταν η ουροδόχος κύστη ή το έντερο είναι γεμάτα και υποχωρούν μετά την εκκένωση. Κατά το δεύτερο έτος της ζωής του, το παιδί ενδιαφέρεται να γνωρίσει το σώμα του. Σε αυτή την ηλικία παρουσιάζεται το 'στάδιο του καθρέφτη', δηλαδή το παιδί αναγνωρίζει στον καθρέφτη τα χαρακτηριστικά του προσώπου του, ενώ η εξερεύνηση του σώματός του το οδηγεί αναπόφευκτα στα γεννητικά του όργανα. Το αγόρι μπορεί να έχει στύση όταν περιεργάζεται τα γεννητικά του όργανα ή την ώρα που βρίσκεται στο κρεβάτι του για να κοιμηθεί.
Με αυτό τον τρόπο, ανακαλύπτει τον αυνανισμό και την ευχαρίστηση που προκαλεί. Σε αυτή την ηλικία ο αυνανισμός έχει ένα καταπραϋντικό, ηρεμιστικό αποτέλεσμα, ενώ αργότερα, από το τέλος της νηπιακής ηλικίας και μετά, το 'παιχνίδι' του παιδιού με τα γεννητικά του όργανα μπορεί να ενταθεί και να καταλήξει σε οργασμό. Οι γονείς συχνά ανησυχούν όταν έκπληκτοι διαπιστώνουν τη σεξουαλικότητα του παιδιού σε αυτή την πρώιμη ηλικία, επειδή οι ίδιοι έχουν συνήθως μεγαλώσει σε ένα περιβάλλον όπου οι συζητήσεις για το σεξ ήταν ταμπού και ο αυνανισμός θεωρούνταν πράξη ανάρμοστη και βλαβερή, η οποία, όπως πιστευόταν, οδηγεί σε στειρότητα, ανικανότητα ή ψυχική διαταραχή. Οι ενοχές που συχνά έχουν οι γονείς για τις δικές τους σεξουαλικές επιθυμίες, τους οδηγούν στο να απορρίπτουν με αγανάκτηση τη σεξουαλικότητα των παιδιών τους.
Κι όμως, η σεξουαλικότητα σε αυτή την ηλικία ταυτίζεται με την ανακάλυψη του σώματος και του εαυτού και αποτελεί μια πράξη αυτοϊκανοποίησης και εφησυχασμού. Όταν οι γονείς προσπαθούν να καταστείλουν αυτήν τη συμπεριφορά χρησιμοποιώντας είτε τιμωρίες είτε απειλές, ωθούν το παιδί στο να πιστέψει πως οτιδήποτε σχετικό με τα γεννητικά του όργανα είναι κακό. Εάν όμως αυτό το συναίσθημα επικρατήσει, ενδέχεται να επηρεαστεί αρνητικά η σεξουαλικότητά του κατά την ενήλικη ζωή. Επομένως, είναι σκόπιμο να επιτρέψουμε στο παιδί να εξερευνήσει το σώμα του, χωρίς να δίνουμε στον αυτοερωτισμό του περισσότερη προσοχή από όση χρειάζεται.

Ωστόσο, σε μερικές περιπτώσεις ο παιδικός αυνανισμός φτάνει σε ακραία επίπεδα συχνότητας και έντασης. Αυτού του είδους η συμπεριφορά αποτελεί ένα σύμπτωμα και θα πρέπει να αναζητήσουμε τι δείχνει για την ψυχική λειτουργία του παιδιού. Συνήθως, εμφανίζεται σε μοναχικά, δυστυχισμένα και συναισθηματικά στερημένα παιδιά, τα οποία βρίσκουν με αυτό τον τρόπο παρηγοριά και αναπλήρωση. Καλύπτοντας τα συναισθηματικά κενά, μπορούμε να στρέψουμε την προσοχή του παιδιού προς τον έξω κόσμο, έτσι ώστε ο αυνανισμός να μην αποτελεί τον μοναδικό τρόπο ικανοποίησής του. Στην παιδική ηλικία μπορεί να υπάρξουν και σεξουαλικές εκδηλώσεις του παιδιού με συνομηλίκους του, του άλλου αλλά ακόμη και του ίδιου φύλου. Συνήθως παίρνουν τη μορφή παιχνιδιών, στα οποία ένα παιδί γδύνει κάποιο άλλο και εξερευνά με περιέργεια το σώμα του, παίζοντας, π.χ., το γιατρό. Αυτά τα παιχνίδια είναι πολύ συχνά μεταξύ αδελφών. Η συχνότητα αυτών των συμπεριφορών είναι μεγαλύτερη στα αγόρια από ό,τι στα κορίτσια, αλλά και στα δεύτερα αυξάνει ανάλογα με την ηλικία. Ούτε και εδώ πρέπει να γίνονται υπερβολικές προσπάθειες καταστολής, επειδή το παιδί θα οδηγηθεί να κάνει αυτές τις πράξεις στα κρυφά κυριαρχούμενο από αίσθημα ντροπής.
Σεξουαλική διαπαιδαγώγησηΟ τρόπος με τον οποίο θα αντιμετωπίσει ένα άτομο τη σεξουαλικότητά του κατά τα διάφορα στάδια της ζωής του, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση που έλαβε σε όλη τη διάρκεια των παιδικών του χρόνων. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν αναφέρεται μόνο σε ζητήματα σεξουαλικών σχέσεων αλλά και σε ευρύτερα θέματα, όπως η εικόνα του εαυτού, η αυτοεκτίμηση, οι κανόνες ηθικής, ο αμοιβαίος σεβασμός και η αγάπη. Οι αξίες των γονέων μεταδίδονται μέσα από τα λόγια τους, αλλά κυρίως μέσα από τη στάση τους και το ζωντανό παράδειγμα που δίνουν στα παιδιά τους. Τα παιδιά από πολύ νωρίς δείχνουν περιέργεια για τα στήθη, τα οπίσθια και τα γεννητικά όργανα ανδρών και γυναικών. Πολλοί γονείς δεν διστάζουν να εμφανίζονται γυμνοί μπροστά στα παιδιά τους και να κάνουν μπάνιο μαζί τους, ενώ άλλοι κρύβονται επιμελώς. Οι ερωτήσεις που εκφράζουν τη σεξουαλική περιέργεια αρχίζουν συνήθως στην προσχολική ηλικία και κατ' αρχάς αναφέρονται στην ανατομία του ανθρώπινου σώματος. Τα παιδιά παρατηρούν τις διαφορές των γεννητικών οργάνων ανδρών και γυναικών ή συνομηλίκων ('Γιατί τα κορίτσια δεν έχουν πέος;') ή μεταξύ παιδιών και ενηλίκων ('Γιατί το πέος του μπαμπά είναι μεγαλύτερο από το δικό μου;').
Στη συνέχεια, έρχονται οι ερωτήσεις σχετικά με την τεκνοποίηση ('Από πού γεννιούνται τα μωρά;', 'Πώς μπαίνουν τα μωρά στην κοιλιά της μαμάς;'). Το περιεχόμενο και η διατύπωση των ερωτήσεων αλλάζουν ανάλογα με την ηλικία. Στην εφηβεία, π.χ., τα ερωτήματα αφορούν στις προγαμιαίες σχέσεις, την αντισύλληψη και τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα. Το ερώτημα που συνήθως θέτουν οι γονείς είναι πότε πρέπει να αρχίσει η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Η καταλληλότερη στιγμή φαίνεται να είναι όταν ρωτήσει το ίδιο το παιδί. Οι πληροφορίες ή οι υπερβολικές λεπτομέρειες που δίνονται χωρίς να έχει προλάβει το παιδί να αναρωτηθεί, δεν μπορούν να αφομοιωθούν και τις πιο πολλές φορές το αφήνουν αδιάφορο.
Οι απαντήσεις θα πρέπει να είναι ξεκάθαρες και ακριβείς, σε γλώσσα που αντιστοιχεί στην ηλικία του παιδιού. Καλό είναι να αποφεύγονται τα μικροψέματα και οι απλοποιημένες θεωρίες που συνήθως χρησιμοποιούνται για τα μικρότερα παιδιά, καθώς γίνονται πιστευτές και είναι δύσκολο να ανασκευαστούν αργότερα. Ο άλλος χώρος στον οποίο παρέχεται σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι το σχολείο. Μάλιστα, είναι ίσως ο πλέον κατάλληλος για την περίοδο της εφηβείας. Σε αυτό το στάδιο ανάπτυξης, ορισμένοι ντροπαλοί έφηβοι δεν νιώθουν άνετα να πλησιάσουν τους γονείς τους και να τους ρωτήσουν για τις ανησυχίες τους. Σκέφτονται ότι είναι παράδοξες ή αδικαιολόγητες, αλλά αυτό δεν τους εμποδίζει να τις βιώνουν έντονα και να δημιουργούν προσωπικές σεξουαλικές θεωρίες.
Στο σχολείο φοιτούν παιδιά από διαφορετικές κοινωνικο-πολιτισμικές ομάδες και οικογένειες με διαφορετικά συστήματα αξιών. Οι απαντήσεις στα ερωτήματα των εφήβων είναι καλύτερο να δίνονται σε επιστημονική γλώσσα, με βάση τα βιολογικά δεδομένα, χωρίς να συσχετίζονται με ηθικές και προσωπικές αξίες. Από την άλλη, οι γονείς θα πρέπει να μπορούν να προσαρμόζουν τις επιστημονικές γνώσεις στο πλέγμα αξιών της οικογένειας. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση ξεκινά από την πρώιμη παιδική ηλικία και διαρκεί όλη τη ζωή. Μπορεί να γίνει με ή χωρίς την καθοδήγηση των γονέων. Αν το παιδί αφεθεί μόνο του, θα διαμορφώσει τις δικές του απόψεις με βάση πληροφορίες που θα πάρει από την αυλή του σχολείου ή από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Κινδυνεύει να κατασκευάσει θεωρίες λανθασμένες, γελοίες ή τρομακτικές, οι οποίες κατ' ανάγκην θα επηρεάσουν τη μετέπειτα σεξουαλική συμπεριφορά του. Η συνεπής και απαλλαγμένη από προκαταλήψεις συμμετοχή των γονέων θα επιτρέψει τόσο την υγιή αντιμετώπιση των ζητημάτων της σεξουαλικότητας όσο και τη μετάδοση των οικογενειακών ηθικών αξιών.



11/5/12

Η γιορτή της μητέρας - 13 Μαϊου


Χρόνια Πολλά σε όλες
τις μανούλες!!!!


http://www.hdwallpapersarena.com/happy-mothers-day-2012.html


10/5/12

DPAM Καλοκαίρι 2012

Όσο πιο πολύ βλέπω τα ρούχα της DPAM τόσο πιο πολύ μου αρέσουν. Επισκεφθείτε το site της DPAM και δείτε όλη την συλλογή.



















Σαββατοκύριακο Εκδηλώσεων στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο

ATTICA PARK ZOOLOGICAL EN
Το Σαββατοκύριακο 12-13 Μαΐου οι μικροί επισκέπτες του Πάρκου δεν θα γνωρίσουν μόνο και θα χαρούν από κοντά τα περισσότερα από 2000 ζώα του αλλά θα έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν και σε μια σειρά εκδηλώσεων.

Το Σάββατο  12 Μαΐου 2012, στις 12 το μεσημέρι, το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο και οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ προσκαλούν τους μικρούς τους φίλους σε εκδήλωση με αφορμή το βιβλίο του Κώστα Μάγου

Ο ΒΡΟΜΟΓΟΡΓΟΠΟΔΑΡΟΣ
 
Ο Γρηγόρης Γοργοπόδαρος είναι ο πιο γρήγορος λαγός του δάσους,
που κάθε χρόνο κερδίζει το πρώτο βραβείο στον μαραθώνιο διαγωνισμό,
ώσπου μια μέρα όλα τα ζώα του δάσους αρχίζουν να τον αποφεύγουν
και εκείνος κλείνεται στο σπίτι του. Τι συμβαίνει στον Γρηγόρη;

Η ηθοποιός και εμψυχώτρια Πωλίνα Γουρδέα περιμένει όλους τους μικρούς του φίλους, για να βοηθήσουν τον Γρηγόρη να λύσει το πρόβλημά του
και να ξαναγίνει ο πιο δημοφιλής λαγός στο δάσος.



Την Kυριακή 13 Μαΐου 2012 από τις 11:30 μέχρι τις 13:30 γιορτάζουμε την ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ μαζί με τους εκπαιδευτικούς του Myplayce. Οι μικροί μας φίλοι θα έχουν τη δυνατότητα να φτιάξουν λουλούδια από γκοφρέ και να τα προσφέρουν στις μητέρες τους.
Σας περιμένουμε όλους!!!